Pages

Monday, March 4, 2024

better me

oh dah bulan Mac. macam lama btol tak jenguk sini. banyak masa ke lain. haha. tapi okay laa terisi jugak waktu dan kehidupan aku. banyak masa dengan anak anak. dengan coloring apps aku tuh siang malam. masak. kemas umah. life is a bit teratur sekarang. may be sebab suami aku banyak sangat membantu. suprise suprise ! haha. but thankful.

sempat tukar header, sebab aku dah tanak yang colorful. biasa laa aku dengan kaler mandom. haha. hitam dan kelabu tu aku rasa warna paling sesuai dengan jiwa aku for now. umah sekarang dah selalu kemas tak sepah cam gila dah walau pon kami tak de maid buat masa sekarang. harap nya lepas ni kalo ada maid pon masih rajin laa semua orang. jangan terus jadi malas. especially tu anak dara yang first tu. 

tak pasti punca nya tapi macam lebih tenang. aku rasa kebersihan umah tu memain kan peranan yang besar dalam hidup aku. jiwa ni tak bole semak semak mula laa nanti cam nak tenggelam ke laut dalam perasaan dia. bila bersih umah nak masak pon semangat. nak hidup pon semangat. 



so kita cuba laa ubah sikit sikit apa kita buat on everyday basis. in shaa Allah lelama lekat laa tu. sekarang KE cam syok je pas subuh dia start ngemas. aku plak yang tdo. adehh. tapi best kalo menyapu pepagi sebab berpeluh. hahha. everyday aku cuba laa utk menten kemas cadar and mop bilik. bila bilik bau wangi aku pon syokkk. tempat tdo anak anak pon nak kene bersih and kemas. bia laa wangi jugak. budak budak ni pon kene ajar dari kecik hidup dalam persekitaran yang bersih. tadi semua tu dah selesai tu pasal aku bkeh lepak menaip kat sini sambil tunggu lauk anak aku siap. pasni sambung masak lauk ayah budak plak. hihi. walau pon kekadang aku ni malas masak tapi sebab KE suka makan kat umah kiteee masak laaa.

eksesais nya bila ?

xoxo

 

No comments:

Post a Comment